Naar inhoud

Nieuws

De waterscan

.
Water is van levensbelang. Toch springen we er niet altijd even zuinig mee om. Om te besparen op je verbruik en dus ook op je factuur kun je via je watermaatschappij een waterscan aanvragen.

Dit is zeker nuttig als je meer dan 50% boven het gemiddelde verbruik zit.  Hieronder vind je een overzicht van het gemiddeld verbruik in Vlaanderen. 

Type gezin Gemiddeld verbruik per jaar 150%
1 persoon 48 m³ 72 m³
2 personen 75 m³ 113 m³
3 personen 104 m³ 156 m³
4 personen 127 m³ 191 m³
5 personen 154 m³ 231 m³

 

Bij een waterscan komt een medewerker van de watermaatschappij langs bij jou thuis, om je te helpen duurzaam om te gaan met water.  De waterscan bestaat uit verschillende delen:

  • De waterscan start met een gesprek om je watergebruik te bespreken.
  • Je krijgt uitleg over de stand van de meter en hoe je die moet aflezen.
  • De waterscanner gaat samen met jou rond in je woning om de toestellen die water verbruiken na te kijken. Hij bekijkt of er mogelijkheden zijn om minder water te verbruiken. Hij voert een lektest uit.
  • De waterscanner controleert of er leidingen uit lood in je woning zijn (dat kan enkel voor de leidingen die zichtbaar zijn).
  • Je krijgt tips en folders die je kunnen helpen om water te besparen.

Een waterscan is dus geen keuring of controleonderzoek.

Alle klanten van een watermaatschappij kunnen een waterscan vragen. Als je geen beschermde klant bent, betaal je daarvoor een vergoeding aan de watermaatschappij.

 

Meer info of een waterscan aanvragen ?  Contacteer de Watergroep via t 056 23 17 11 of info.west.vlaanderen@dewatergroep.be

Datum van het bericht: donderdag 03 augustus 2017
Alle nieuws