Over Woonpunt

Bij Woonpunt kan je terecht met vragen over wonen. De woonadviseurs geven je antwoord, begeleiden je verder of verwijzen door naar een gespecialiseerde dienst.

Waarvoor naar Woonpunt?

  • vragen over premies en belastingvermindering
  • Inschrijven op de wachtlijst voor een sociale woning
  • Informatie over energie, de energiefactuur, veranderen van energieleverancier
  • Begeleiding bij woongerelateerde vragen (huur, verhuur,...)
  • Informatie over woningaanpassing en levenslang wonen
  • Technisch advies bij verbouwen en renoveren
  • Kwaliteit van de woningen (leegstand, ongeschiktheids- onbewoonbaarverklaring)


Woonpunt is er voor alle (toekomstige) inwoners van Gistel, Ichtegem, Oudenburg en Jabbeke.  In elke gemeente is er wekelijks een woonloket.

Het team Woonpunt bestaat uit een woonadviseur, een technisch adviseur, 2 administratieve medewerkers en een coördinator. Het team werkt nauw samen met de lokale medewerkers in de gemeenten.

Woonpunt is een intergemeentelijke samenwerking (IGS) tussen stad Gistel, gemeente Ichtegem, gemeente Jabbeke en stad Oudenburg, met de steun van De Vlaamse overheid. Woonpunt opende het eerste loket op 1 juni 2010.

De opdracht van Woonpunt staat beschreven in het subsidiedossier. 

Thema's

Contact

Adres
Stationsstraat 1 , 8480 Ichtegem
Tel.
Naar top